PROGRAMUL MBSR

Mindfulness-Based Stress Reduction este un program de 8 săptămâni, inițial dezvoltat de Jon Kabat-Zinn, în 1979, la Universitatea Massachusetts Medical School.

Mindfulness-Based Stress Reduction

Este un program de 8 săptămâni, inițial dezvoltat de Jon Kabat-Zinn, în 1979, la Universitatea Massachusetts Medical School. De când a fost conceput acest program și până în prezent, mai mult de 24.000 de participanți au parcurs acest curs încercând să descopere și să utilizeze propriile resurse interioare pentru găsirea echilibrului, sănătății și stării generale de bine. Prin practici formale de mindfulness, discuții și experiențe individuale, participanții învață modalități de cultivare a atenției, astfel încât să poată răspunde provocărilor vieții (inclusiv stres, durere și boli) cu mai multă ușurință, adaptat și echilibrat, optimizându-și starea de sănătate generală precum și performanțele profesionale.

Beneficiile programului MBSR

Acest program a beneficiat de cercetări pe scară largă și se află la punctul de întâlnire a tehnologiei integrative cu cea preventivă. Dintre beneficiile pe care le-au raportat participanții în acest program de-a lungul timpului, regăsim:

  • o capacitate mai mare de a face față stresorilor pe termen scurt și lung;
  • mai multă energie și entuziasm pentru viață;
  • scăderea consistentă a simptomelor psihologice asociate stresului cronic, sindromului de „burnout”, anxietății, depresiei și iritabilității, oboselii cronice;
  • identificarea și restructurarea paternurilor de gândire negative;
  • scăderea durabilă a simptomelor fizice într-o serie de probleme cronice de sănătate;
  • echilibrarea sistemului nervos;
  • îmbunătățirea abilitaților de focus și concentrare, dezvoltarea abilităților legate de funcțiile atenției;
  • îmbunătățirea capacității de reglare emoțională, creșterea rezilienței și dezvoltarea inteligenței emoționale.

Logistica programului MBSR

Cursul are loc timp de opt săptămâni, dimineaţa sau seara, și durează 2,5 sau 3,5 ore/zi. Există și o sesiune care durează întreaga zi (un refugiu al tăcerii de o zi între cea de a 6-a și a 7-a săptămână, într-o zi de weekend, de la 8:45 dimineața până la 16:30 seara).

Mărimea grupei:

Vor fi aproximativ 10 – 12 persoane în fiecare grupă. Grupele variază de la un minimum de 10 persoane și maximum 30 de participanți în funcție de locație, comunitate și obiective. Standardele de practică pentru mărimea sugerată a grupei de lucru sunt cele stabilite de Centrul pentru Mindfulness în Medicină, Sănătate și Societate, Facultatea de Medicină a Universității din Massachusetts.

Structura unei sesiuni:

Vor exista perioade de practică formală mindfulness, discuții în grup restrâns și în grup larg, momente de reflectare asupra experienței directe din timpul sesiunii sau asupra exercițiilor lucrate acasă. Durata unei sesiuni va fi de 2,5-3,5h. Participanții vor primi practicile formale – meditații și mindful yoga - înregistrate (memory stick, email sau descarcate de pe site internet), cât și un manual de lucru cu privire la temele practicii formale și informale din fiecare săptămână.

Practici formale și informale:

În fiecare sesiune, participanții vor învăța și experimenta practicile formale mindfulness, mindful yoga, incluzând scanarea corpului, meditația sezând sau în mișcare, dar și practici informale precum mâncatul conștient, ascultatul atent și conversația conștienta. Vom învăța cum să ne dezvoltăm abilitatea de a fi atent, prezent și conștient în orice activitate din viața de zi cu zi.

Teme discutate la curs:

Participanții vor afla despre fiziologia stresului, care sunt elemenetele streso-reacției și cum putem transforma reacția la factorii de stress, într-un răspuns adecvat. Vor observa și explora în detaliu paternuri de gândire, emoții și comportament, vor identifica răspunsuri mai eficiente și adaptate la provocările și dificultățile vieții de zi cu zi. Vom explora cum ne putem cunoaște mai bine pe noi înșine, cum să relaționam cu blândețe și compasiune.

Practica zilnica individiuală constă în 40-45 de minute de meditație mindfulness, în plus față de exerciții sau activități din gama practicii informale.

Scrie-mi pentru detalii sau urmărește calendarul de evenimente.

X