6 moduri prin care putem deveni mai recunoscători

Perioada asta de sfârșit de an nu e tocmai întâmplător emoționantă și plină de recunoștință. Și, așa cum vă spun ori de câte ori am ocazia, cu cât practicați mai mult „mulțumesc”, cu atât veți fi mai recunoscători, mai pozitivi, mai ancorați în prezent. Mai jos, încerc să fac o listă scurtă de lucruri pe care le putem face fiecare dintre noi pentru a deveni mai conștienți și mai recunoscători. 

Unul dintre cele mai puternice moduri de a vă reconfigura mintea pentru a primi mai multă bucurie și mai puțin stres este să vă concentrați pe recunoștință. Așa că scriu pe scurt, mai jos, 8 moduri simple prin care putem deveni mai recunoscători, pe care eu le aplic cu succes și pe care vi le recomand, în orice ordine.

1. Aveți grijă de cuvintele voastre

Vă sună cunoscut? Eu țin minte că părinții mei îmi spuneam mereu să am grijă la cum vorbesc și să am grijă de cuvintele mele. Sigur, astăzi există studii care arată că cei mai recunoscători dintre noi au un stil lingvistic deosebit care folosește un limbaj frumos, cu elemente de dăruire, binecuvântare, bunăstare, noroc, fericire și așa mai departe. Așa că, în semn de recunoștință, ar fi bine să vă concentrați asupra faptelor bune pe care ceilalți le-au făcut pentru voi și să le mulțumiți, fie și în gând.

2. Exprimați-vă recunoștința

Sigur, dacă vreți, ar fi minunat să împărtășiți recunoștința cu ceilalți. Există studii în domeniul gratitudinii care au descoperit că exprimarea recunoștinței poate consolida relațiile. Așa că data viitoare când soțul, prietena cea mai bună sau unul dintre copii face ceva ce apreciați, asigurați-vă că le spuneți. Un simplu „mulțumesc” sau o îmbrățișare poate însemna un pod solid între două persoane.

3. Țineți un Jurnal de recunoștință

Stabiliți o practică zilnică în care vă reamintiți de darurile și lucrurile bune de care vă bucurați. Luați-vă un caiet și notați în fiecare seară, timp de o lună, câte două lucruri pentru care sunteți recunoscători. Reamintirea momentelor de recunoștință asociate evenimentelor obișnuite sau persoanelor pe care le apreciați în viața voastră, sunt foarte importante pentru starea de spirit și pentru modul în care vă veți raporta la ceea ce va urma în ziua respectivă.

4. Puneți-vă trei întrebări

De foarte multe ori mă gândesc ce iau bun dintr-o relație și care prietenie simt că nu mai reușește să mă bucure. Gândiți-vă la relațiile pe care le aveți cu părinții, prietenii, frații, colegii de muncă, copiii și prietenii voștri folosind aceste trei întrebări: 

a. Ce am primit de la ___________________________?

b. Ce i-am dat lui ________________________?

c. Ce probleme și dificultăți am provocat?

5. Gândiți în afara conturului

Știu că probabil ați auzit suficient de des sintagma „Think Outside the Box”. Dar dacă vreți să profitați la maximul de oportunitățile care vă ies în cale, e necesar să nu vă speriați de limite și să  căutați soluții creative la situațiile și circumstanțele noi în care să vă simțiți recunoscători. 

6. Amintiți-vă (și) de momentele grele

Pentru a fi cu adevărat recunoscători, este cum nu se poate mai necesar, să ne amintim și de momentele grele prin care am trecut, oricât de departe sau de aproape ar fi acestea în timp. Când vă amintiți cât de dificilă a fost viața și cât de departe ați ajuns, se stabilește automat un contrast explicit în mintea noastră, iar acest contrast devine un teren fertil pentru recunoștință.

Vă mulțumesc!


LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here